سیستم اعلام حریق آدرس پذیر

سیستم اعلام حریق آدرسیبل (ADRESABLE) یا آدرس پذیر یک نوع پیشرفته از سیستم‌های اعلام حریق است که قادر به شناسایی دقیق محل حریق در ساختمان یا فضای مورد نظر است. در این سیستم، هر قطعه‌ی اعلام حریق دارای یک آدرس یکتا مشخص است که به وسیله آن می‌توان موقعیت دقیق آن قطعه را در ساختمان تعیین کرد.

وقتی یک دستگاه اعلام حریق آدرس پذیر فعال می‌شود و حریق تشخیص داده می‌شود، سیستم آدرس‌دهی پیشرفته این اطلاعات را به مرکز کنترل اعلام حریق ADRESABLE ارسال می‌کند. این اطلاعات شامل آدرس دقیق قطعات اعلام کننده حریق و یا آدرس دستگاه‌های مجاور آن می‌باشد که بر اساس آن می‌توان به سرعت به محل حریق تعیین شده حرکت کرد و برخوردهای لازم را انجام داد.

استفاده ازاین سیستم اعلام حریق آدرسیبل باعث کاهش زمان پاسخ‌گویی به حوادث حریقی، افزایش ایمنی و کاهش خسارات مالی و انسانی می‌شود، زیرا محل دقیق حریق بلافاصله تعیین می‌شود و اقدامات لازم به سرعت انجام می‌شود.

 

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر چگونه عمل می‌کند؟

 

سیستم اعلام حریق هوشمند آدرس پذیر به طور کلی از تجهیزات و دستگاه‌های مختلفی تشکیل شده است که در صورت وقوع حریق، موقعیت دقیق آن را در ساختمان یا مکان مورد نظر مشخص می‌کند. این سیستم به صورت زیر عمل می‌کند:

  1. دتکتورهای حریق آدرس‌پذیر:

    این دتکتورها، که معمولاً دتکتورهای دود یا حرارتی هستند، به مرکز کنترل اعلام حریق آدرس پذیر متصل هستند و هر کدام دارای یک آدرس یکتا در سیستم هستند.

 

  1. ترمینال‌های آدرس‌دهی:

    این ترمینال‌ها یا واحدهای آدرس‌دهی مسئول استقبال اطلاعات ارسالی از دتکتورها و ارسال آنها به مرکز کنترل اعلام حریق آدرسیبل هستند. آن‌ها با استفاده از شبکه‌های ارتباطی مختلف اطلاعات آدرس‌ها را ارسال می‌کنند.

 

  1. مرکز کنترل اعلام حریق:

    این مرکز مسئول پذیرش اطلاعات ارسالی از ترمینال‌های آدرس‌دهی است. با دریافت اطلاعات، مرکز کنترل اعلام حریق قادر است موقعیت دقیق حریق را مشخص کرده و برای پاسخگویی به آن اقدام کند.

 

  1. نمایشگرهای مکانی:

    این نمایشگرها معمولاً در نقاط مختلف ساختمان نصب شده‌اند و موقعیت دقیق حریق را نمایش می‌دهند. این اطلاعات به افراد مسئول اعمال تدابیر اطفاء حریق و امدادرسانی کمک می‌کند.

 

همچنین، سیستم اعلام حریق آدرس‌پذیر ممکن است از تکنولوژی‌های مختلفی مانند شبکه‌های کابلی یا بی‌سیم برای انتقال اطلاعات استفاده کند. این سیستم با کمک دستگاه‌های هوشمند و پیشرفته، به سرعت و دقت موقعیت دقیق حریق را تعیین کرده و برای اقدامات لازم اعلام می‌کند.

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *